Utajili milijune kuna poreza za Veliku Gospu pa se okomili na novinara: Pljunut ću te nasred pijace, j…m ti sve mrtvo i živo!

Nakon što je “Slobodna” u prošlonedjeljnom prilogu Magazin pod naslovom “Sinjski ugostitelji su na Veliku Gospu bezočno nasamarili državu” objavila članak o fiskaliziranom prometu sinjskih ugostitelja uz blagdan Velike Gospe i proslave sinjske nebeske zaštitnice Gospe Sinjske za dane 13., 14. i 15. kolovoza u visini od 824.034,37 kuna, kada je kroz Sinj prošlo puno više od 100 tisuća hodočasnika, uz komentar da je to tek manji dio realno ostvarenog prometa, u alkarskom gradu, ali i puno šire, razvila se žestoka rasprava pro et contra.

Na jednoj strani su bili glasni pojedinci koji brane ugostitelje, kao i sami vlasnici kafića i restorana, a na drugoj su opet manje glasni oni koji bi htjeli da se na ostvarene prihode plaćaju porezi. Jer, naravno, iz tih poreza finaciraju se mirovine, zdravstvo, školstvo…

– Niste možda ni svjesni koliko ste pogodili “u sridu”. Ja imam dva ugostiteljska objekta i za sve što se proda izdajemo fiskalni račun. U navedena tri dana imali smo promet nešto veći od 140.000 kuna. Znam da je jedan kolega, koji također registrira sav promet fiskalnim računima, imao promet nešto manji od 100 tisuća kuna. Nas dvojica smo, dakle, ostvarila više od četvrtine prijavljenog prometa. To je smiješno – potvrdio nam je jedan sinjski ugostitelj uz, naravno, zahtjev da mu ne spominjemo ime kako ne bi navukao dodatni bijes kolega već otvoreno iskazan njihovom spoznajom da on za sve izdaje račune.

Potaknuti i tom tvrdnjom Poreznoj upravi uputili smo novi set pitanja: Je li u ta tri dana, kada je kroz Sinj prošlo više od 100 tisuća hodočasnika i nekoliko desetaka tisuća vjernika iz Sinja i Cetinske krajine, inspekcija Porezne uprave u Sinju obavljala nadzor nad izdavanjem fiskalnih računa? Ako jest, kakvi su rezultati? Ako nije, zašto nije, te što poslije svega planirate poduzeti? Ako je izostao nadzor, smatrate li to propustom te hoće li netko za to odgovarati?

U odgovoru Porezna uprava navodi da njihov Područni ured Dalmacija “kontinuirano provodi nadzore fiskalizacije kod svih poreznih obveznika koji posluju s gotovinom” te da se “tijekom turističke sezone provode pojačani nadzori fiskalizacije i naplate uz ispomoć inspektora iz unutrašnjosti”. Dodaju da su “nadzorne aktivnosti usmjerene u dva pravca, i to na: prvo, nadzor neurednih poreznih obveznika odabranih temeljem provedene analize rizika i, drugo, nadzor/praćenje manifestacija kojim su obuhvaćeni porezni obveznici organizatori manifestacija, ali i porezni obveznici značajnije gospodarske snage koji izravno ili neizravno sudjeluju u njima, odnosno za koje se očekuje da će tijekom održavanja istih ostvarivati značajniji promet.

Vidi još:  Revolucije se najlakše dižu iz fotelje na Facebooku

Temeljem provedene analize rizika obavljen je odabir poreznih obveznika za nadzor, i to: u Sinju za vrijeme održavanja Sinjske alke od 6. do 7. 8. 2016. godine”. Od ostalih manifestacija na području Područnog ureda Dalmacija porezni inspektori su u razdoblju od 13. do 16. 8. 2016. godine imali pojačanu kontrolu na još dva događaja: Maraton lađa u Metkoviću i koncert na Viru.

U odgovoru Porezna uprava još je navela: “Prema podacima kojima raspolaže Porezna uprava, u kolovozu 2016. godine je u odnosu na prethodne godine u Sinju smanjen broj poreznih obveznika – ugostitelja, međutim, promatrano u odnosu na blagdan Velike Gospe (15. i 16. 8.), ugostitelji su fiskalizirali račune s prometom 17,5% većim u odnosu na 2015. godinu.

Napominjemo da je Područni ured Dalmacija samo u kolovozu ove godine (do danas, 30. kolovoza) obavio 358 nadzora fiskalizacije, od čega su u 139 nadzora utvrđene nepravilnosti (38%), što potvrđuje da se u Područnom uredu Dalmacija po pitanju poreznog nadzora analitički i planski pristupa, pa tako i u nadzorima fiskalizacije.”

Iz odgovora se, dakle, ipak dade zaključiti kako sinjski ugostitelji nisu bili na meti pojačanog nadzora poreznih inspektora u dane kada su Sinj preplavile kolone hodočasnika koje je trebalo nahraniti i napojiti, već su to bili tjedan ranije, uoči i na dan 301. Alke, kada je broj gostiju u Sinju bio 5 do 10 puta manji nego u nadolazeće blagdanske dane.

U međuvremenu u Sinju se, na Facebook stranici “Volim Sinj”, koja često služi za prozivanje i blaćenje neistomišljenika, zbog objavljenih podataka o fiskaliziranom prometu sinjskih ugostitelja u dane blagdana Velike Gospe i razložnoj pretpostavci o velikoj utaji prometa te samim tim i poreza, otvorila hajka na – novinara, autora objavljenog članka od prije sedam dana i potpisnika ovih redaka

Na zidu spomenute grupe “Volim Sinj” Ante Budimir Bubinho tekst koji je na web-stranici “Slobodne” objavljen 29. kolovoza u 8.16 sati prenio je istoga dana u 14.27 sati, uz komentar “sinj se pojavljiva po portalima ako su dani alke i gospe, politika ili ako kao sad npr”. Već u 14.57 sati prva se komentarom javila meni nepoznata osoba pod profilom M.B. Barać. U komentaru stoji: “Pi… vam materina sto je s marijom bistricom sto je s trsatom sto je s aljmasom. Sto je tamo s ugostiteljima. Gamadi jedna novinarska je… vam mater a tebi toni paštar je… sve mrtvo i zivo podrepu jedan novinarski.”

Vidi još:  Franjo Tuđman, glasnogovornik HDZ-a

Odmah potom isti autor mi je poručio: “Pljunut cu te nasred pijace i nabit nogom u guzicu.” Javili su se još neki, sudeći po vokabularu, istomišljenici M.B. Baraća. Kao na primjer osoba koja se javlja pod profilom Dražen Pavlović, a koja je u svom komentaru navela: “Kad je to TONI PAŠTAR napisa nešto lipo o Sinju… morate razumit da čoviku triba njemu nije VELIKA GOSPA jer on to ne štuje al ovi članak je barem 500 hrvatski kuna koje voli da ni sam to nemere opisat.. hehe…”

Poslije ovoga sam se upitao je li, možda, autor toga komentara osoba koja je prije desetak godina za Veliku Gospu kamionom blokirala ulaz u dvorište Franjevačkog samostana. Tada se, naime, dogodilo da su iz nekih braniteljskih udruga planirali hodočasnicima naplaćivati parking u dvorištu Franjevačke klasične gimnazije.

Kad su franjevci ustrajali da se hodočasnicima dvorište otvori bez naplate, uslijedila je blokada pristupa dvorištu Franjevačkog samostana pa je uredovala i policija. Tako je, dakle, dotični, ako je o njemu riječ, štovao Gospu!? I dok sam ja bio u dvojbi ponovno se, reagirajući na objavu Dražena Pavlovića, javio M.B. Barać, pri čemu je fokus s mene prenio na Pavlovića.

M.B. Barać mu je napisao: “Evo javio se i pajo pavlovic hvidra a tko ce drugi nego oni. oni muzu drzavu do zadnje kapi. Samo cu mu postavit jedno pitanje. KOLIKO SI PLATIO KNJIGE SVOJOJ DJECI.” Kako je daljnja rasprava krenula u drugom smjeru, ja sam odlučio podnijeti kaznenu prijavu protiv M.B. Baraća znajući kako od takvih ne bi trebalo biti iznenađenje da verbalna prijetnja preraste u stvarnu.

E-poštom na adresu odgovorne osobe u PP Sinj uputio sam prijavu 30. kolovoza u 12.39 sati. Nedugo potom uslijedio je telefonski poziv. Iz PP Sinj su me pozvali da, ako mogu, dođem u postaju radi dodatnih pojašnjenja. Mladi, vrlo pristojni inspektor rutinski je obavio posao i za manje od pola sata dao mi na potpis tri dokumenta koji su sastavni dio kaznene prijave.

Vidi još:  OPREZ, S TRŽIŠTA SE POVLAČE POPULARNI KONDOMI 'Prelako pucaju'

Sve je završilo nešto prije 14 sati. Istoga dana u 17.13 sati M.B. Barać na Facebooku je objavio: “Pazi sto pises meni je smrad upravo poslao policiju na vrata.” U 17.21 sati Ante Budumir Bubihno pita: “Ali se doslo do toga da se treba paziti sto pises hehehehe.” Uslijedile su dvije objave M.B. Barać. Prva u 17.23 minute u kojoj kaže: “Pa sad mi policija bila u kuci” i druga, minutu kasnije, u kojoj precizira: “Ima sat vremena.”

SINJANI SE BUSAJU U PRSA DA SU VELIKI HRVATI, ALI NE I KADA TREBA PLATITI POREZ

Sad je već posve bjelodano da postoji više tipova hrvatstva i Hrvata. Jedan je, na primjer, glasni tip – to su oni časni pojedinci za koje kažemo da se busaju u prsa dokazujući svoje domoljublje, ako već i junačkom desnicom ne mjere visinu kukuruza. Drugi je tzv. tihi tip – ti sumnjivi građani obično vele da svoj patriotizam nose u sebi, uz prozirnu izliku da bi se taj patriotizam tobože trebao mjeriti poznavanjem hrvatskog jezika, kulture i povijesti, te poštivanjem pravne države i plaćanjem poreza.

Nedvojbeno je da ovaj drugi tip građana čine smutljivci i jalnuški diletanti, jer otkad to pravi i glasni Hrvat plaća harače i poreze? Harač se morao plaćati Turcima, a porez Beogradu: pa nismo se valjda borili protiv Jugoslavije da bismo sada plaćali dadžbine Zagrebu i nekoj, kako ono bješe, Poreznoj upravi?

Čini se da dobar dio sinjskih ugostitelja spada u ovu prvu skupinu časnih Hrvata, koji znaju da je plaćanje poreza obična jugoslavenska smicalica. Zato su oni, sveudilj se busajući u prsa junačko-hrvatska, u tri udarnička dana uoči i na blagdan Velike Gospe zaobišli boljševičku fiskalizaciju i Poreznoj upravi prijavili otprilike 95 posto manje prihode u odnosu na realnost.

Dovitljivosti našeg naroda nema pandana u suvremenoj povijesti Europe. To je naša zemlja, tu žive Hrvati.

Komentari

comments